|
|
Име на проекта: |
Връзката на професионалното образование и обучение
|
Тип проект: |
Партньорски проект с фондация “Америка за България” |
Целева група: |
200 помощник-директори по учебно-производствена дейност в професионални гимназии и професионални училища |
Период: |
февруари – март, 2011 г. |
|
|
Цели и задачи: |
|
|
|
Резюме: |
|
Професионалното образование и обучение е приоритет на европейско ниво, като основно място се отделя на практическото обучение по професии. Професионалните гимназии в България са изправени пред много предизвикателства. Най-важните от тях са недостатъчно добрите условия за провеждане на практиката на учениците, която да отговаря на съвременните условия в съответната професионална сфера и остарялото оборудване. Пом. директорът по учебно производствена практика е лицето, чиято основна отговорност е осигуряването на качествено практическо обучение по специалностите, предлагани в една професионална гимназия. Към момента няма организирани обучения насочени към тази целева група по националните програми на МОМН. Ръководствата на професионалните гимназии имат нужда от подкрепа в осигуряването на качествено професионално обучение чрез сътрудничество със заинтересованите страни от бизнес средите и местната власт. От друга страна, бизнесът отчита недостиг на обучени кадри и недобра професионална подготовка на учениците, които завършват професионалните гимназии. В тази връзка, настоящата програма отговари на нуждите и приоритетите към момента. Чрез нея се отговари на необходимостта от информираност и познаване на процесите и тенденциите в развитието на системите за ПОО в европейски контекст и съгласуваните с тях стратегически документи в национален контекст. Чрез очертаване на тенденциите и стратегическите приоритети се подпомогна усъвършенстване на способността на помощник-директорите по учебна и производствена практика в професионалните гимназии да осъществяват актуално, съобразено с европейските, националните и общинските тенденции стратегическо планиране чрез партниране с бизнеса с оглед създаване на училищни планове за развитие, съответстващи на изискванията на пазара на труда. Участниците се запознаваха с основни модели на идентифициране, консултиране и партниране със заинтересованите страни (местна власт, браншови асоциации, представители на бизнеса), които ще бъдат приложени чрез разработване на конкретни подходи за работа на ниво училище с цел постигане на ефективно взаимодействие между училището, местните власти и бизнеса, като необходима предпоставка за гарантирано качество на професионалното образование и обучение с оглед насочеността на резултатите като развити практически умения на учениците, приложими към нуждите в местен план и изискванията на бизнес сектора. УЧЕБНИ МОДУЛИ
|
|
Резултати и въздействие: |
|
Идентифицирани на индивидуално ниво (ниво професионално училище/професионална гимназия) от всеки един обучаем на:
|
- Детайли
- Категория: Uncategorised
- Посещения: 1864